من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در سال‎های خشکسالی بسیاری از ما فراموش کردیم که سیل هم خواهد آمد، به‎خصوص آن‎ها که باید تصمیم می‎گرفتند و عمل می‎کردند. باران‎های پایان سال 97 و آغاز سال 98، به همه نشان داد که باید سیل را جدی بگیریم.

مبتکران دربعضی از کشورهای پیشرفته، کار آن‎ها را که حوصله زیادی برای فکر کردن ندارند، ساده و برای مقابله با سیل، امکانات متنوعی طراحی و تولیدکرده و در اختیار مردم قرار داده‎اند.

برخی از این لوازم نوآورانه بسیار ساده و کارآمد و برای همه افراد قابل استفاده است. یکی از این وسایل جالب را در عکس زیر ملاحظه می‎کنید، کافی است آن را در چهارچوب درِ پارکینگ یا خانه‎تان قرار داده و با استفاده از یک آچار مخصوص آن را باز کرده و به دیواره‎های جانبی بچسبانید. با محکم شدن به چهارچوب در یا دیوار، جلوی نفوذ آب به درون خانه گرفته و از آسیب‎های احتمالی جلوگیری می‎شود.

مقابله با سیل

یکی دیگر از وسایل ابداع شده برای مقابل با سیل، نوعی کیسه است که درون آن با مواد پلیمری فوق جاذب پر شده است.

این کیسه‎های کوچک که عکس نمونه‎ای از آن را در زیر می‎بینید، پیش از استفاده و زمانی که خشک هستند، بسیار سبک و کم‎حجم بوده و تعداد بسیار زیادی از آن را می‎توان با خودرو یا سایر وسایل نقلیه جابه‎جا کرد و به محل بحران برد یا حتی اگر در دسترس عموم قرار گیرد، می‎توان در جایی از منزل یا محل کار آن را انبار کرد، تا به موقع برای مقابله با سیل به کار گرفته شود.

مقابله با سیل

بزرگ‎ترین حُسن این کیسه‎ها آن است که نیاز ندارند که پر یا خالی شوند و با آبی که جذب می‎کنند، سنگین شده و در جای خود قرار می‎گیرند، پس از فروکش کردن سیل، کم‎کم آب خود را از دست داده و به حالت اولیه باز می‎گردند.

بیشتر بخوانید :

مقابله با سیل در شهر (+ویدئو)

تماس تصویری را با اینستاگرام انجام دهیم

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

مقابله با سیل در شهر

اکنون که باران های بهاری اندکی کاهش یافته، فرصتی است تا به فکر فصل باران در اواخر تابستان وپاییز باشیم بنابر این باید مدیران پیش از هر چیز ،به فکر فراهم کردن وسایل مقابله با سیل های احتمالی  باشند،که اگر بازهم بارش‎ها بقدری زیاد بود که ،موجب طغیان رودخانه ها شد، از قبل وسایل مقابله با این اتفاق را در اختیار داشته باشیم.تا بار دیگر جمله معروف "غافلگیر شدیم" را نگوییم و نشنویم.

مقابله با سیل شهری

با اندکی تحقیق دیدیم که،باز هم متخصصان ونوآوران به جای ما به این موضوع ها فکر کرده‎ و برای مقابله با سیل در شهر با استفاده از پارچه های پلیمری ضد آب، سیل بند هایی بسیار جالب ساخته‎اند، که بعضی از آن ها برای قرار گرفتن در کنار رودها وحاشیه آبگیرها طراحی شده‎اند.

سیل بند

بعضی  از این وسایل هم ،برای مقابله با سیلاب های بزرگ و مخرب مناسب هستند.این کیسه های پلیمری را می‎توان در برابر رودخانه ها وسیلاب قرارداد تا از هجوم روان آب ها به داخل مزارع وشهر ها جلوگیری کنند.در پرکردن سریع کیسه‎های ماسه‎ای هم نوآوری انجام شده است، همانطور در عکس ذیل می بینید، بخش جدیدی به لودر اضافه شده که می تواند تا نزدیک به سی کیسه را همزمان پرکند.

مقابله با سیل شهری

نمونه ای دیگر ازسیل‎بند های پلیمری هم ابداع شده،تا در زمان وقوع باران های سیل آسا و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن آن‎ها ،به سرعت سر راه مسیر های پر خطر جاده‎ها و حاشیه شهر‎ها وروستاها قرار داده شود و روان آب ها را به  مسیرهای مناسب هدایت کند.کافی است هرچه زودتر برای تهیه آن‎ها ویا بومی سازی شان برنامه ریزی و اقدام کنیم، تا در اختیار خانواده‎ها،مسئولین شهری،هلال احمر وآتش نشانی‎ها قرار گیرد.

سیل بند

امید می رود که مدیران و مسئولان دست اندر کار مقابله با حوادث غیر مترقبه طبیعی از جمله سیل هرچه زودتر به فکرتهیه یا تولید این گونه وسایل کارآمد برای مراکز سیل خیز کشور باشند.

بیشتر بخوانید :

معاینه فنی خودرو،بایدها ونبایدها!

خط عابر معلق برای حفظ جان عابران (+ویدئو)

هواپیماهای مسافربری کپسولی چگونه اند؟ (+ ویدئو)

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

دست‎‎بندهای تصویری را دیده اید؟ هر چه تاکنون در ذهن داشتید را دور بریزید.

دست بندهای تصویری

با دست‎ بند های تصویری ,که به کمک فناوری قرن بیست ویکم برای شما ساخته شده است ، هم زمان می‎توانید طرح، رنگ و زیبایی آن را انتخاب، و با یک کلیک بدست بیاورید. اگر هم پیامی داشتید به آن پاسخ دهید وحتی ……


دست بند های تصویری

بیشتر بخوانید :

تماس تصویری را با اینستاگرام انجام دهیم

معاینه فنی خودرو،بایدها ونبایدها!

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

اینستاگرام شبکه  اجتماعی محبوب ایرانی ها و بسیاری دیگردر سراسر جهان، در آپدیت جدید خود امکان تماس تصویری را فراهم کرده است؛اگر شما هم دوست دارید از چت تصویری اینستاگرام استفاده کنید، مطلب ذیل به شما کمک خواهد کرد.

تماس تصویری اینستاگرام

برای بهره بردن از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام ابتدا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه اینستاگرام را در گوشی خود داشته باشید، در غیر این صورت آن را از گوگل پلی دانلود کنید.

تماس تصویری اینستاگرام

  • ابتدا اینستاگرام را باز کنید.
  •  در گوشه بالای صفحه، آیکون “دایرکت” را لمس کنید.

تماس تصویری اینستاگرام

  • با انتخاب فرد مورد نظر در لیست ویا نوشتن نام او در محل جست‎وجوی مخاطبین ،روی آیکونِ دوربین سمت چپ نام مخاطب را لمس کنید.

تماس تصویری اینستاگرام


  • با ظاهر شدن صفحه تماس، منتظر شوید تا فرد مورد نظر به شما پاسخ دهد.تماس تصویری اینستاگرام
  • در صورتی که علامت دوربین کنار تصویر و نام مخاطب مشاهده نمی‎شود، امکان تماس تصویری وجود ندارد؛علت آن هم این است که اینستاگرام مخاطب شما به‎روز نیست ، پس با لمس آیکون “پیام” برای او پیغامی بگذارید تا بعد از نصب نسخه جدید با شما ارتباط برقرار کند.
  • ضمنا در صورتی که به‎رغم امکان ارتباط، مخاطب شما پاسخ گو نبود، می‎توانید با ضبط ویدئویی از خودتان برایش پیامی تصویری ارسال کنید،تا در زمان مناسب به شما پاسخ دهد.
  • هم اکنون چنانچه کسی از این راه با شما تماس بگیرد، اعلانی دریافت نخواهید کرد، و فقط علامتی روی آیکون دایرکت ظاهر می شود،البته احتمالا” به‎زودی اینستاگرام این نقص را رفع خواهد کرد.
  • هم اکنون تماس تصویری در اینستاگرام برای تمام کسانی که از آن استفاده می‎کنند فعال بوده، ومی‎توانید با فالوورهای خود وسایر افراد در تمام پیج ها ،ارتباط تصویری برقرار کنید.
  • نکته مهم در قابلیت جدید اینستاگرام ،تماس تصویری به صورت گروهی است که، می‎تواند تماس تصویری گروهی تا چهار نفر را به صورت همزمان پشتیبانی کند.
  • اگر می‎خواهید تماس گروهی برقرار کنید،باید از داخل گروه‎هایی که تشکیل داده اید، این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید :

دست‎ بند های تصویری ، فناوری فوق العاده 

پرندگان بهشت چگونه اند؟ 

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

پرندگان بهشتی از زیباترین پرندگان این کره خاکی هستند که گاه انسان از تنوع فرم ورنگ آن ها انگشت حیرت به دندان می گزد. این موجودات جالب در ایام مختلف به هنگام انتخاب زوج حرکات جذابی را انجام میدهند که در پایان متن ویدئوی آن تقدیم می شود.

پرنده بهشتی

نگاهی به انواع پرندگان بهشتی

پرنده ویلسون (Wilson’s Bird)

این گونه از پرندگان بهشتی در مالزی وجود دارد و بطور کلی زیستگاه آن‎ها در جنگل‌های کم باران است .بیشتر رنگ‌های این پرنده، قرمز و سیاه با تاج‌هایی به رنگ زرد و فیروزه‌ای است.آنها از حشرات کوچک و میوه‌ها تغذیه می‌کنند و به دلیل از دست دادن زیستگاه در حال انقراض هستند.

پرندگان بهشتی

 شاهِ پرندگان (King Bird)

این پرنده به عنوان رنگین ترین گونه در میان پرندگان بهشتی شناخته شده است.اندازه ای حدود 16 سانتی متر دارد. آنها میوه هایی چون پرتقال را دوست دارند و در جنگل‌های گینه نو فراوان هستند.

پرندگان بهشتی

پرنده راجیانا Raggiana Bird

این پرنده بهشتی همچون شاه پرندگان در جزیره گینه نو وجود دارد؛ اما اکثر آنها در جنوب و شمالِ شرق این جزیره توزیع شده‌اند.این پرنده روشی متفاوت در پرواز دارد.

پرندگان بهشتی

پرنده قرمز(Red Bird)

پرندۀ قرمز رنگ  نوعی دیگر از پرندگان بهشتی است که، به خاطر پرهای قرمز بَرّاقش ظاهری غیر معمولی به خود گرفته است. این پرنده در اندونزی زندگی می‎کند. آنها از انواع توت‌ها و پرتقال‌ تغذیه کرده و در طول فصل جفت‌گیری، پرندگان نر با انجام نمایش‌های تحسین برانگیز، جنس ماده را جذب خود می‌کنند.

پرنده بهشتی قرمز

پرنده روبان داربهشتیRibbon-Tailed Astrapia

این پرندگان به خاطر دم سفید و مانند روبان خود به این نام معروفند ؛ و در محدوده جنگل‌های آلپ در غارهای مرکزی گینه نو پیدا شده‌اند.این پرندگان در پرواز دچار مشکل هستند و تنها دلیل آن دم بلندی است که دارند، و هدف از این دم‌های زیبا، جذب پرندگان ماده است.

پرنده بهشتی

زیباترین پرنده بهشت Greater Bird of Paradise

این گونۀ فوق العاده زیبا در تپه های جنوب غربی گینه نو و اندونزی وجود دارد.عنبیه آنها به رنگ زرد است و عاشق حشرات و دانه‌‌ هستند.

پرنده بهشتی

پرنده تفنگدارویکتوریایی Victoria’s Riflebird

این پرنده بسیار کوچک است و در مناطق گرمسیر و مرطوب زندگی می‌کند و به تازگی در شمالِ شرقی استرالیا یافت شده است. نامگذاری این پرنده به نام ویکتوریا به دلیل شباهت آن با ظاهر تفنگداران انگلیس است.

پرنده بهشتی

پرندۀ دم سیمی Twelve-wired Bird

این پرنده بهشتی دُمی دارد که گویا به آن 12 سیم وصل شده است.عِنبیه چشمان این پرنده قرمز رنگ بوده و در سراسر اندونزی این پرنده را می‌توان پیدا کرد.

پرنده بهشتی

پرنده کوچک بهشت Lesser Bird of Paradise

این پرندگان زیبا اغلب در جنگل های باتلاقی کمین کرده و در شمال گینه نو یافت می‌شوند و از اغلبِ میوه ها و حشرات تغذیه می‌کنند.

پرنده بهشتی

پادشاه ساکسون king of saxon

این پرنده از نژاد ژرمن بوده و عاشق انواع توت‌ها است.آن ها صدایی بسیار زیبا دارند و طرفداران این گونه از پرندگان بهشتی نوای سِحر انگیزش را ،شگفت انگیزترین صدا در دنیا می‌دانند.

پرنده بهشتی

تصاویر های پرندگان بهشتی بسیار زیبااست.

بیشتر بخوانید :

لِنت ترمز آوازه خوان!؟ 

معاینه فنی خودرو،بایدها ونبایدها!

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

لِنت ترمز آوازه خوان!؟

بسیاری از ما در پارکینگ خانه مان حداقل یک خودروی سواری را پارک کرده‎ایم وهر روز به نوعی از آن استفاده می کنیم.گاهی اوقات هنگام شروع رانندگی و یا در حین آن شنیدن صدای سوت ازلِنت ترمز خودروی شما ممکن است آزارتان داده باشد،برای دانستن علل آن و رفع عیب ترمز خودروی خود این مطلب را بخوانید.


لنت ترمز

در هنگام رانندگی نرمیِ پدال و بی‎صدا بودنِ ترمزها نشانۀ خوبی است و گاهی هم ممکن است با فشار دادن پدال، صدای سوت از  لِنت ترمز  به گوش برسد، خونسردی خود را حفظ کنید، لزوما” هر صدایی هم نگران کننده نیست.

لنت ترمز

در باره وضعیت لِنت های ترمز باید موارد ذیل را همواره در نظر داشته باشید:

  1. اگر لِنت ترمز شما نو است باید بدانید که، به مرور زمان با فشار پدال ترمز ،لِنت ها به دیسک چسبیده و کم‎کم خورده می شوند . حداقلِ میزان ضخامت لِنت ها قبل از تعویض 5 میلیمتر است، اگر شما از خودروی خود به طور معمول استفاده می‎کنید، حدود شش تا هشت ماه طول می کشد تا به میزان یاد شده خورده شود، در این زمان باید هرچه سریع‎تر لِنت عوض شود، چون در صورت تعلل، با تمام شدن آن دیسک آسیب می‎بیند.
  2. طول عمر لِنت ترمز بستگی زیادی به کیفیت تولید آن و وضعیت دیسک دارد. اگر لِنت بی کیفیت باشد، طول عمر کمتری خواهد داشت، وحتی ممکن است ناخالصی های آن به دیسک هم صدمه بزند.
  3. وضعیت دیسک هم در طول عمر لِنت تاثیر دارد. دیسک باید صاف و بدون تاب بوده و لبه نیز نداشته باشد.

لنت ترمز


صداهای مختلف لِنت ترمز

  1. صدای خِرخِر: این صدا در اکثر مواقع به علت تمام شدن لِنت ایجاد می‎شود، در این هنگام زائده آهنی کنار آن به لبه دیسک خورده و این صدا را ایجاد میکند، و باید برای جلوگیری از خط افتادن دیسک، هر چه زود‎تر لِنت ترمز را تعویض کرد.
  2. صدای سوت: این صدا چند دلیل ممکن است داشته باشد مانندِ: کیفیت پایین لنت ها ، جا نیفتادن درستِ لِنت روی دیسک ، داغ شدن بیش از حد لِنت و دیسک ،لبه دار بودن دیسک و شیشه ای شدن سطح لِنت، در این موارد با خط انداختن سطح لِنت در بیشتر مواقع مشکل حل می‎شود. در مورد لبه دیسک هم باید قسمتی از لِنت را که با آن در تماس است، تراش داد تا صدا برطرف شود.
  3. صدای تِق تِق: این صدا مربوط به ترمز های ای بی اس ABS است و اگر ترمز خودروی شما معمولی است، احتمالا” قطعاتِ نگهدارنده لِنت لَق شده و نیاز به بازدید دارند.
  4. در بارۀ صدای سوت که معمولا در ابتدای استفاده از لِنت های نو شنیده می‎شود، باید گفت که برای حل آن راهی نیست جز آنکه، در سرعت متوسط حدود پنجاه کیلومتر ترمز های آرامی بگیرید تا سطح لِنت با دیسک هماهنگ و صدا قطع شود.

در هرحال صدای  لِنت ترمز نشان دهنده وضعیت آن است، با دقت به آن گوش دهید و با بررسی نوع صدا و فهمیدن علت آن در هزینه های بعدی صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید :

معاینه فنی خودرو،بایدها ونبایدها!

خط عابر معلق برای حفظ جان عابران 

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

معاینه فنی خودرو درایران از سالهایی دور و از زمانی که چهرۀ شهرهای بزرگ از دود و آلودگی سیاه و کبود شده بود، به صحنه آمد.اما مشکلاتی در معاینه فنی خودرو وجود دارد،که دقیق و به‎روز نبودن تجهیزات معاینه فنی ازجملۀ آنهاست.


تهران شهری با چندین میلیون خودرو، که همه روزه شاهد دود و ترافیک و آلودگی های صوتی و بیولوژیک است .مسئولان این شهر در ایام مختلف سال با توجه به رشد شاخص آلودگی در مراکز پایش کیفیت هوای تهران و نمایش آن در تابلوهای هشدار شهری، به تکاپو می‎افتند و برنامه‎هایی را برای مقابله با وضعیت اضطراری ایجاد شده اعلام می کنند که، معاینه فنی خودروها از جملۀ آنهااست.

معاینه فنی خودرو

تصمیماتی که مدیران شهری می‎گیرند، با ایجاد محدودیت ترافیکی از درب خانه ها شروع شده، و با فشارهای قانونیِ بیشتر بر راکبان و صاحبان وسایل نقلیه چهارچرخ و دوچرخ برای انجام معاینه فنی خودرو ادامه می یابد. این امر از بالا تا پایین شهر را به جنب وجوش می اندازد تا فکری برای حل این معضل بکنند.

در این میان بعضی‎ها خودرویِ دومی را با پلاک متفاوت زوج یا فرد تهیه و برخی نیز اتومبیل قدیمی شان را با مدل بالاترش عوض می‎کنند، در هر حال همه باید یک مرحله مهم را در استفاده از خودرویِ شان در نظر داشته باشند و آن هم چیزی نیست جز، عبور از سد “معاینه فنی خودرو” .

معاینه فنی خودرو

 پیشینه معاینه فنی خودرو

معاینه فنی خودرو در ایران از سالهایی دور و از زمانی که چهرۀ شهرهای بزرگ از دود و آلودگی سیاه و کبود شده بود، به صحنه آمد. حضور این مراکز در گوشه وکنار شهرها در اوایل چندان به رسمیت شناخته نمی شد ولی، کم‎کم با افزایش آلودگی و به شماره افتادن نفس شهرها قوانین جدیدِ رانندگی به کمک مسئولان آمد، تا مردم را به سوی این جایگاه‎ها بیشتر هدایت کنند.

معاینه فنی خودرو

همانطور که می‎دانیم رجوع خودروها به مراکز معاینه فنی در ایام مختلف سال، برای تست و دریافت مجوز سلامت فنیِ ماشین های سواری و وانت، موجب ایجاد صف های طولانی شده و چشم سودجویان وجاعلین را نیز به این بخش معطوف کرده است.

اما مشکلاتی که در مورد دریافت معاینه فنی خودرو وجود داشته کمابیش همچنان ادامه دارد، که دقیق و به‎روز نبودن امکانات و تجهیزات معاینه فنی از جملۀ آنهااست ، به دلیل آنکه هنوز هم می بینیم، خودروهای آلاینده ای را که برچسب معاینه فنی را هم پشت شیشه خود دارند.

این امر درباره تعداد زیادی از کامیون های قدیمی واتوبوس های شهری و بین شهری در ناوگان حمل ونقل عمومی هم صادق است ،که البته در باره بخش زیادی از آن ارگان های عمومی و دولتی مسئولند.

معاینه فنی خودرو

چه باید کرد؟

اطلاعات رسیده در رسانه‎های دیداری و شنیداری گویای آن است که، مدیران پیشرو در سایر کشورها به سرعت به سوی حذف اتومبیل های بنزینی و حتی گاز سوز از چرخۀ حمل و نقل عمومی و خصوصی و نیز جایگزین کردن آن ها با انواع برقی و هیبریدی قدم برمی‎دارند و به موازات آن هم به نوسازی مراکز معاینه فنی خودرو و تجهیز آن به پیشرفته ترین امکاناتِ معاینه فنی همت گمارده‎اند؛ پس انتظار می‎رود تا مدیران باسواد و باتجربه در امور حمل و نقلِ شهری کشورمان هم به سرعت از این فناوری های نوین استفاده کنند.

صد البته تصمیم گیران عالی شهری می‎توانند ،با نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی و خصوصی ،و جایگزین کردن آن با جدیدترین موتورهای روز دنیا و نیز از رده خارج کردن اتومبیل های نو و کهنه‎ای که همچنان از فناورهای چهل،پنجاه و حتی هفتاد سال پیش استفاده می‎کنند، بودجه های مناسبی را در خدمت پاک سازی هوای شهرها و مردم ساکن آن قرار داده، دعای خیر پیر وجوانِ سوار و پیاده در کوچه وخیابان را نصیب خود کنند.


بیشتر بخوانید :

چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟

خلاقیت جالب در چاپ ظروف 

نقاشی های سه بُعدی در خدمت امنیت مردم

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

نقاشی های سه بُعدی نوعی از نقاشی هستند که با کمک ایجاد خطای دید در بیننده ،موجب می شوند تا فرد جسم دو بُعدی کشیده شده را به صورت واقعی و سه بُعدی ببیند و همین خاصیت اتفاقات جالبی را رقم میزند. در برخی کشورها از این هنر استفاده های جدیدی شده است.


نقاشی سه بُعدی?

نقاشی های سه بُعدی بر اساس خطای چشم انسان طراحی می شوند،و زمانی که با جزییات کامل روی زمین یا کاغذ کشیده شوند، به هیچ وجه در نگاه اول قابل تشخیص با واقعیت نیست، وتنها هنگامی که زاویه دید فرد تغییر می کند، مجازی بودن آن ها پدیدار می شود.

نقاشی سه بعدی?

هم اکنون ،ازنقاشی های سه بُعدی در ایران، بیشتر برای آگهی های تبلیغاتی ورزشی در ورزشگاه‎ها واستادیوم‎ها استفاده می شود،که نوع بسیار ساده آن است.

اما در کشورهایی که این هنر را ابداع کرده‎اند ،اخیرا علاوه بر استفاده‎های تفریحی وگردشگری به عنوان وسیله ای برای کمک به حل برخی از معضلات شهری هم استفاده شده است.و حالا می‎توان گفت که نقاشی های سه بُعدی در خدمت امنیت مردم قرار گرفته است.

نقاشی سه بعدی?

در یکی از این موارد ،شرکت مسئول خط کشی خیابان با استفاده از اجرای نقاشی سه بُعدیِ خط عابر پیاده در یکی از خیابانهای اروپایی ،به کمک امنیت مردم آمده و باعث شده است تا خودرو ها با دیدن تصویر آن به‎طور ناخودآگاه ایستاده و‎ سپس با احتیاط کامل عبور کنند.

نقاشی سه بُعدی?

بیشتر بخوانید :

خلاقیت جالب در چاپ ظروف 

معاینه فنی خودرو،بایدها ونبایدها!

چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟

  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

آیا تاکنون نحوۀ چاپ روی ظروف و محصولات مختلف را دیده اید؟ چقدر با این صنعت آشنایی دارید؟ما دراین مقاله سعی کرده ایم تا، خیلی خلاصه شما را با چاپ آشنا کنیم ودرانتهای مطلب ویدئویی بسیارجذاب با عنوان ابتکار در چاپ ظروف  تقدیم شده است، در ادامه با همراه باشید.


چاپ روی ظروف

تاریخ چاپ مانند بسیاری دیگر از ابداعات بشر، به چند هزار سال پیش برمی‎گردد،آن هم به چین وهند باستان و دربار امپراتورها وپادشاهان.

درآن روزگار این شیوه برای کنده‎کاری نقوش و فرمانها روی الواح مختلف چوبی و سنگی و تکثیر فرمانهای حکومتی استفاده می‎شد.اما زمانی صنعت چاپ پا به عرصه زندگی ما گذاشت، که به لطف گوتنبرگ دانشمند آلمانی قرن چهارده وپانزده میلادی ماشین چاپ اختراع شد، وحروف به صورت کلیشه های تک حرفی درکنار هم قرار گرفت، تا جملات کتاب مقدس را در تعداد زیاد برای مردم آن زمان چاپ وتکثیر کند.

چاپ ظروف

درهر حال اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ ، با گسترش کتابهای چاپی در میان مردم، چرخِ به حرکت درآمدۀ ظهور فناوری های جدید را  سرعت بیشتری داد، تا در سالهای بعد شاهد رشد و پیشرفت هر چه سریعتر این صنعت و به تبع آن سیر صعودیِ طول،عرض و عمق علوم باشیم.

در قرن بیستم وبه خصوص سالهای اول قرن بیست و یکم، پیشرفت شگفت انگیز صنایع چاپ در گوشه و کنار دنیا باعث شده تا همه روزه  دستگاه های جدید و روش های مبتکرانه ای برای حک کردن نقوش مختلف روی ظروف و سایر وسایل زندگی ابداع و بکار گرفته شود.

بیشتر بخوانید :

هواپیماهای مسافربری کپسولی چگونه اند؟ 

چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟


  • محمدرضا جعفرآبادی
  • ۰
  • ۰

به دلیل استفادۀ روزافزون از هواپیماهای مسافربری در زندگی بشر، طراحان صنایع هوایی در صدد برآمده اند تا، نوع جدیدی از هواپیماها را طراحی کنند که، به جای سیستم کابین وبدنه یکپارچه امروزین، از یک پرنده جدا وکابین های قابل تعویض تشکیل می شوند و می‎توانند تعداد بیشتری از افراد را جابه‎‎جا کنند.


هواپیماهای مسافربری

هواپیماهای قرن بیست و یکم یک به یک از راه می‎رسند و این صنعت پیشرفته را هر روز چند گام جلوتر می‎برند؛ دانشمندان علم پرواز در تازه‎ترین طراحی برای آیندۀ صنعت تولید هواپیماهای مسافربری پهن پیکر،نوعی جدید از کابین های کپسولی را مطرح کرده‎اند.

تصاویر به دست آمده نشان می‎دهد که، این پرندگان آهنین تا حدودی به قطار شبیه شده‎اند. برای دانستن چگونگی آن با ما همراه شوید.

هواپیماهای مسافربری

به گزارش مجله دلتا ،از آنجا که استفاده روزافزون از هواپیماهای مسافربری در زندگی بشر، برای جا‎به‎جاییِ سریع در قرن جدید، یک امر طبیعی وحیاتی به حساب می‎آید، به همین علت طراحان صنایع هوایی در صدد برآمده‎اند تا با ابداع نوع جدیدی از هواپیماها، که برخلاف مدل های امروزین به جای سیستم کابین وبدنۀ یکپارچه، از یک پرنده جدا وکابین های قابل تعویض تشکیل می‎شوند، تعداد بیشتری از افراد را جا‎به‎جا کنند.

در این طراحی مبتکرانه مسافران در فرودگاه مبدا ،مثل ایستگاه قطار،سوار کابین هایی به شکل کپسول می‎شوند که به ردیف پشت سر هم قرار گرفته‎اند، سرانجام هر سه کپسول با یک پرنده مادر به پرواز درمی‎آیند و به سوی مقصد حرکت می‎کنند. در فرودگاه مقصد نیز کپسول ها از هواپیما جدا شده و به ترتیب مثل واگن های قطار  به پایانه خروجی منتقل شده و مسافران از آن‎ها پیاده می‎شوند.

بیشتر بخوانید :

چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟

خلاقیت جالب در چاپ ظروف 


  • محمدرضا جعفرآبادی