من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

  • ۰
  • ۰

موزه خودروهای تاریخی ایران ، تعدای از بهترین،قدیمی ترین وگرانترین اتومبیل های جهان را از عهد قاجار تاکنون را یکجا گرد هم آورده تا در برابر چشمان مردم داستانهای پیدا و پنهان صاحبان کمابیش مشهور وتاجدارشان را به نمایش بگذارد،جایی خنک در فصل گرم تابستان.

 بسیاری از افراد هستندکه با دیدن ماشین های قدیمی از خود بیخود می شوند وبرای دیدنشان وقت می گذارند ویا حتی سعی می کنند یکی از آنها را بخرند وبه اصطلاح تمیز کنند و سوارشوند آنها همه خودرو‌های جدید وقدیمی را می‌شناسند، به این افراد می گویند «عشق ماشین» اگر شما هم جزو آن‌دسته از عشق ماشین‌ها هستید و می‌خواهید فرزندان تان را هم در آن شریک کنید ،در این فصل گرم تابستان  به موزه‌ی خنک «خودروهای تاریخی ایران» بروید.

موزه خودرو

نگاهی به تاریخ ورود خودرو

دستگاهی که برای حمل‌ونقل پادشاه قجری و درباریان در دوره قاجار وارد ایران شد، از زمان ورود خود به کشور هیاهوی بسیاری را  به دنبال داشت، هرچند در سال‌های نخست فقط مورد استفادۀ پادشاه، درباریان و اشخاص تراز اول کشور بود، اما پس از 26 سال یعنی از سال 1305 با کاهش قیمت ،مورد توجه مردم هم قرار گرفت و آنها نیز نسبت به این پدیده استقبال نشان دادند و پولدارها در خریدن آن سرعت به خرج دادند.با گذشت زمان علاقمندان بسیاری در کشور های مختلف به جمع آوری کلکسیونی از آنها اقدام کردند و کم کم موزه های خودرو پدید آمدند.

موزه خودرو

 به گزارش مجله دلتا ،موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد.این موزه در زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع واقع است که ۱۰ هزار متر مربع آن فضای مسقف بوده و مساحت سالن نمایش آن ۳۰۰۰ متر مربع است. در حال حاضر ۴۵ دستگاه اتومبیل، ۲ ارابه کالسکه، ۳ دستگاه موتور سیکلت در سالن نمایش در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داده شده است.

هرکدام از این اتومبیل ها برای خود داستانی دارند وقتی به دیدن آنها می روید خوب است کمی هم درباره تاریخ آنها بدانید.

کالسکه «ناصری»

مثلا اگر خواستید بدانید پس از ترور ناصرالدین شاه در حرم شاه عبدالعظیم حسنی او را در کدام کالسکه گذاشتند و به کاخ منتقل کردند، به محض ورود به موزه، سمت راست خود را نگاه کنید، نخستین چیزی که می‌بینید ارابۀ کالسکه‌ای با نام کالسکه «ناصری» که در نوع خود قدیمی‌ترین در ایران است و 120 سال پیش در وین پایتخت اتریش ساخته شد. پس از ناصرالدین شاه از این کالسکه برای انجام مراسم‌های تشریفاتی سایر شاهان استفاده شد. گفته می‌شود اتاق این کالسکه حالتی شناور دارد که سبب می‌شود سرنشین آن احساس ناهمواری نکند.

موزه خودرو،کالسکه ناصری

کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قدیمی ترین کالسکه سلطنتی موجود در ایران است و دیگری کالسکه مخصوص تاجگذاری است که هردوی آنها ساخت کارگاههای معروف کالسکه سازی در اتریش هستند.

 نمونه دیگری از این خودروهای کمیاب اتومبیل رولزرویس فانتوم چهار است که زمان تولید آن  از 1950 تا 1956 میلادی بود فقط 18 دستگاه در کل دنیا داشت و یک دستگاه آن ضدگلوله بود که برای خانواده سلطنتی ساخته شده بود.

موزه خودرو

موزه خودرو مجموعه ای از بهترین ها و در پاره ای موارد منحصر به فردترین های صنعت خودروسازی را گردآورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این ثروت ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند.
بعضی از نمونه های موجود در موزه خودرو  جزء نمونه های نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس آرو لیموزین آب طلاکاری شده و تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است.

موزه خودرو

خودروهای سوپر اسپرت جذاب و قدیمی

خودروهای سوپر اسپرت موزه هم بسیار دیدنی است که از آن میان می توان به لامبورگینی کانتاش و لامبورگینی میورا، فراری سوپر فست ۵۰۰، بیتزارینی ، مدل های مختلف پورشه و…… اشاره کرد.
نمونه های مختلفی نیز از تولیدات کارخانجات امریکایی وجود دارد، از جمله کرایسلر ۳۰۰ (با امکانات جانبی خاص از جمله یخچال، سیستم پخش کارتریج و ….. و داشبورد آب طلاکاری شده)، کادیلاک فلییت وود، لینکلن کانتیننتال لیموزین و ….

موزه خودروکرایسلر300

۳ دستگاه از خودروهای قدیمی هندلی موجود که شامل رولز – رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، موریس آکسفورد و فیات تیپو ۵۱۹ است.کالسکه های موزه هم جزء بهترین و ارزشمندترین کالسکه های سلطنتی در کشور هستند.

موزه خودرو

دیدار از اتومبیل های کمیاب جهان

مجموعه غنی از مدلهای رولز-رویس از جمله رولز –رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و…… در ضمن مجموعه مرسدس بنزهای این موزه نیز بسیار غنی بوده و شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SL که همه اینها وتعداد دیگری از خودروهای استثنایی را در این موزه می توان  دید. بازدید از این موزه می تواند روزی به یاد ماندنی را برای خانواده تان رقم بزند.

ساعات بازدید از موزه خودرو های تاریخی ایران،همه روزه ۸صبح الی ۸ شب است.

آدرس : بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص کرج -جنب بانک توسعه تعاون- داخل خیابان بیست و پنجم -موزه خودروهای تاریخی ایران


همچنین بخوانید:

معاینه فنی خودرو،بایدها ونبایدها!+(ویدئو)

گیربکس اتوماتیک ، نکات حیاتی درباره استفاده و نگهداری

تعویض روغن خودرو ؛ آنچه که درباره آن نمی‎دانید

نمایشگاه خودرو 2019 ؛ مناسب لاکچری سوارها

  • ۹۸/۰۴/۱۲
  • محمدرضا جعفرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی