من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

  • ۰
  • ۰

دانشمندان علوم تغذیه امپریال کالج لندن سنسورهایی را توسعه داده‌اند که فساد بسته‌های گوشت و ماهی را تشخیص می‌دهد. این سنسورها علاوه برا ینکه قابلیت اتصال به اسمارت‌فون‌ها را دارند،کم هزینه بوده و سازگار با محیط زیست هستند.

فناوری تشخیص مواد غذایی فاسد

دنیایی که ما در آن زندگی می‎کنیم ،جهانی پر از موجودات مختلف اعم از مضر و مفید است؛ در این میان بخش اعظمی از این موجودات که با چشم انسان قابل دیدن هم نیستند، میکروب نامیده می‎شوند و در کنار ما ،لابلای وسایل وحتی در خوردنی‎ها و نوشیدنی‎ها زندگی و رشد و نمو می کنند. بسیاری از بیماری‎هایی که امروز گریبان‎گیر ما می‎شود، از حضور و رشد میکروب‎ها در غذاهایی است که ،ما ناخواسته و بدون اطلاع از حضور این جانداران نادیدنی مصرف می‎کنیم.

فناوری تشخیص مواد غذایی فاسد

سنسورها به کمک ما می آیند

به تازگی دانشمندان علوم تغذیه امپریال کالج لندن سنسورهایی را ابداع کرده‌اند که فساد بسته‌های گوشت و ماهی را تشخیص می‌دهد. این سنسورها علاوه بر اینکه قابلیت اتصال به اسمارت‌فون‌ها را دارند،کم هزینه بوده و سازگار با محیط زیست هستند.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازسایت دیلی ساینس، محققان امپریال کالج می‌گویند: این سنسورهای جدید می‌توانند فساد غذا را کاهش دهند و از میزان غذاهای خراب در سوپرمارکت‌ها و خانه‌ها بکاهند.

سنسور

اهمیت استفاده از این فناوری در این است که بدانیم، برابر با آمارهای فعلی از هر سه مصرف‌کننده بریتانیایی یک نفر غذاهای خود را به دلیل پایان تاریخ انقضا دور می‌ریزد، اما نکته قابل توجه این است که، در این کشور ۶۰ درصد (۴.۲ میلیون تن) از ۱۲.۵ میلیارد دلار غذایی که مردم این کشور دور می‌ریزند، قابل مصرف است.

محققان امیدوارند که با تولید سنسورهای گازی الکتریکی مبتنی بر کاغذ که “PEGS” نامیده می‎شوند و افزودن آن به بسته بندی‎های مواد غذایی تولید شده، بتوانند پیش از فرآیند تولید مواد غذایی و سایر مواد کشاورزی فاسد شدنی که به تغذیه انسان‎ها مربوط می‎شوند، آنها را زیر نظر گرفته و کیفیت شان را کنترل کنند.

سنسور

از سویی دیگر مصرف کنندگان هم در هنگام مصرف مواد غذایی ، با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده برای این کار و یک موبایل مجهز به فناوری NFC (فناوری ارتباط نزدیک مخابراتی بی سیم ) به وضعیت ماده غذایی مورد نیاز خود آگاه می‎شوند. در این روش کاربر از ماده غذایی با تلفن همراه خود از سنسور مورد نظر تعبیه شده روی ماده غذایی عکس گرفته  و اپلیکیشن مذکور اطلاعات بدست آمده از سنسور را تحلیل کرده و سلامت یا فساد ماده غذایی را اعلام می کند.

همچنین بخوانید:

درمان سکته مغزی با ربات پوشیدنی

تماس تصویری را با اینستاگرام انجام دهیم

عمل بینی با الکتریسیته ، فناوری قرن بیست و یکم

فناوری های نوین ساختمان ، آسانسورهای عجیب! (+ویدئو)

  • ۹۸/۰۴/۰۳
  • محمدرضا جعفرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی