من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

من وتو ما میشویم

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

در این وبلاگ مطالب غیر سیاسی وغیر مذهبی قرار داده میشودکه میتواند برای لحظه ای ما را به تفکروادارد

  • ۰
  • ۰

از زمانی که تلفن همراه اختراع شد سارقان حرفه‎ای نیز برای سرقت آن دست به کارشدند.با گذشت زمان انواع نرم افزارها برای پیدا کردن و ردیابی موبایل طراحی وعرضه شد ،اما اکنون در کشور سوئد یک شرکت که در زمینه فناوری تلفن همراه فعالیت می کند، امتیاز اختراعی بسیار جالب را ثبت کرده است. این فناوری جدید به تلفن همراه کمک می کند که در مقابل سرقت مقاومت کرده و با شناسایی  سارق از خود مراقبت کند.

موبایل

اختراع جدید: موبایل هایی که دربرابر سرقت مقاومت می کنند

شرکت نام آشنای اریکسون که سالها قبل با همکاری شرکت سونی گوشی های سونی اریکسون را تولید می کرد، حق امتیاز این اختراع را ثبت کرده است که در موبایل های جدید به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش  مجله دلتا  به نقل از خبرگزاری مهر، اطلاعات ارائه شده توسط این شرکت نشان می دهد که، با نصب این فناوری اگرشخص دیگری غیر از مالک دستگاه سعی در برداشتن آن از جیب فردی داشته باشد با ردیابی ضربان قلب سارق قابل شناسایی خواهد بود.

در این حالت اگر کاربر غیر مجاز باشد بدنه موبایل به وضعیت لغزنده تغییر کرده و در دست های سارق لیز خواهد خورد.

سرقت موبایل

جالب تر اینکه این فناوری که با عنوان “اصطکاک تطبیقی” ثبت شده در حالت عادی با افزایش اصطکاک در دست‎های صاحب خود، از افتادن و شکستن گوشی های گران قیمت وخرد شدن نمایشگر های آن ها جلوگیری می کند.

شرکت اریکسون در توضیحات بیشتر خود ذکرکرده که با توجه به نازکتر شدن ،افزایش قیمت و وجود اطلاعات مهم اشخاص در موبایل ها، تصمیم به توسعه این فناوری گرفته است.

تلفن های همراه در آینده برای بهره گیری از این فناوری از حسگرهای مختلفی چون: بیومتریک، اثر انگشت و شناسایی بصری به طور هم زمان استفاده خواهند کرد.

اریکسون هنوز مشخص نکرده است که از این تکنولوژی در چه زمانی استفاده خواهد کرد، اما حق امتیاز این اختراع در ماه فوریه سال گذشته  میلادی ثبت شده است.

همچنین بخوانید:

هولوگرافیک ، نمایش اژدهای قرن بیست و یکم

موتور ؛ قلب تپنده و حساس خودرو

تعویض روغن خودرو ؛ آنچه که درباره آن نمی‎دانید

جنگ هوآوی و گوگل، عرضه سیستم عامل اختصاصیARK

  • ۹۸/۰۳/۳۰
  • محمدرضا جعفرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی